Αν ανήκεις στη μερίδα ανθρώπων που διψάει πολύ συχνά,είτε ξεχνάς να πιεις νερό μέσα στην ημέρα τότε αυτό το άρθρο είναι για σενα, γι αυτό πρόσεξε τα παρακάτω..

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά λοιπόν λέγοντας ότι  το νερό είναι ένα απαραίτητο στοιχείο για τη διατήρηση επαρκούς ενυδάτωσης του σώματος σου και αποτελεί βασική προϋπόθεση για την λειτουργία του οργανισμού. Μέχρι και το 70% του βάρους του σώματος μας  αποτελείται από νερό. Γι’ αυτό το λόγο όταν η πρόσληψη νερού είναι μικρότερη σε ποσότητα από αυτή της απώλειας, τότε το σώμα σου αφυδατώνεται και εκδηλώνεται με αυτό τον τρόπο – την δίψα. Οι απώλειες υγρών επιδεινώνονται κυρίως σε θερμότερα κλίματα, κατά τη διάρκεια έντονης άσκησης, σε μεγάλα υψόμετρα, και σε ηλικιωμένους ενήλικες, των οποίων η αίσθηση της δίψας μπορεί να μην είναι τόσο έντονη.Η ημερήσια συνιστώμενη κατανάλωση νερού για τους άνδρες είναι περίπου 3L/ημέρα και για τις γυναίκες 2,5L/ημέρα).
Εμείς λοιπόν ψάξαμε, συγκεντρώσαμε και σου παραθέτουμε μερικούς λόγους για να εντάξεις σε μεγαλύτερο βαθμό το νερό στη καθημερινή σου ρουτίνα.

Αυξάνει την ενέργειά σου και  σε ανακουφίζει από την κόπωση.

Δεδομένου ότι ο εγκέφαλός του ανθρώπου αποτελείται ως επί το πλείστον από νερό, είναι φυσικό επακόλουθο κάθε φορά που ενυδατώνεσαι, αυτό να σε βοηθά να σκεφτείς, να εστιάσεις και να συγκεντρωθείς και να είσαι πιο επιφυλακτικός.

Το πεπτικό σύστημα εξαρτάται από αυτό.

Το έντερο χρειάζεται νερό για να λειτουργήσει σωστά. Η αφυδάτωση σου μπορεί να οδηγήσει σε πεπτικά προβλήματα, δυσκοιλιότητα και υπερβολικά όξινο στομάχι. Αυτό αυξάνει τον κίνδυνο να εμφανίσεις καούρα και έλκος του στομάχου.

Βοηθάει στην καλή εμφάνιση του δέρματος σου.

Το δέρμα σου περιέχει άφθονο νερό και λειτουργεί ως προστατευτικό φράγμα για την αποτροπή της υπερβολικής απώλειας υγρών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να φαίνεται πιο καθαρό, πιο νέο και πιο λαμπερό.

Αποτρέπει την δημιουργία/ εμφάνιση βλάβης στα νεφρά.

Το νερό βοηθά τα νεφρά να απομακρύνουν τα απόβλητα από το αίμα  με τη μορφή ούρων.Βοηθά επιπλέον να διατηρηθούν τα αιμοφόρα αγγεία ανοιχτά έτσι ώστε το αίμα να μπορεί να ταξιδεύει ελεύθερα στα νεφρά  και να παραδίδει απαραίτητα θρεπτικά συστατικά σε αυτά.

Βοηθά στην απώλεια σωματικού βάρους.

Το νερό μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους, εάν καταναλώνεται αντί για γλυκαντικούς χυμούς και σόδες.Επιπλέον, τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε νερό τείνουν να φαίνονται μεγαλύτερα και σε συνδυασμό με τον υψηλότερο όγκο τους που απαιτεί περισσότερο μάσημα και απορροφάται πιο αργά από το σώμα, έχει ως αποτέλεσμα να αισθάνεσαι γεμάτος. Μερικά  πλούσια σε νερό τρόφιμα αποτελούν τα φρούτα, τα λαχανικά, οι σούπες με βάση ζωμό, oatmeal και τα φασόλια. Ακόμη, σημαντικό είναι να γνωρίζεις ότι η κατανάλωση νερού 30 λεπτά πριν από τα γεύματα μπορεί να σε αποτρέψει από την υπερκατανάλωση φαγητού καθώς σου δημιουργεί μια αίσθηση πληρότητας.

Μεγιστοποιεί την απόδοση της φυσικής σου δραστηριότητας.

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό κατά τη διάρκεια της έντονης άσκησης ή της υψηλής θερμότητας να παραμένεις ενυδατωμένος διότι η αφυδάτωση μπορεί να έχει αξιοσημείωτο αποτέλεσμα ακόμη κι αν χάσεις μόλις το 2% του περιεχομένου νερού του σώματός σου. Πιο αναλυτικά, μπορεί να οδηγήσει σε αλλοιωμένο έλεγχο της θερμοκρασίας του σώματος, μειωμένο κίνητρο, αυξημένη κόπωση και να κάνει την άσκηση να αισθάνεται πολύ πιο δύσκολη, τόσο σωματικά όσο και διανοητικά.Η βέλτιστη ενυδάτωση έχει αποδειχθεί ότι εμποδίζει  να συμβεί κάτι τέτοιο και μπορεί ακόμη και να μειώσει το οξειδωτικό στρες που εμφανίζεται κατά την άσκηση υψηλής έντασης.

Ηρεμεί τα συμπτώματα πονοκεφάλου

Όταν αντιμετωπίζεις πονοκεφάλους, ο πόνος μπορεί να ανακουφιστεί από την κατανάλωση νερού και  την αποφυγή της καφεΐνης. Απλά πιες μερικά ποτήρια νερό κάθε φορά που αισθάνεσαι ότι ίσως έρθεις αντιμέτωπος με έναν πονοκέφαλο και  σίγουρα αυτό θα αρκεί για να σε σώσει  από τη λήψη πολλών χαπιών κατά τη διάρκεια της ζωής σου.

restart drink water diagram

Μερικά tips που θα σε βοηθήσουν να ενσωματώσεις το νερό στην καθημερινή σου ρουτίνα είναι :

  • Πιες ένα ποτήρι νερό αμέσως μόλις ξυπνήσεις το πρωί.Αυτό θα σε ενυδατώσει και θα σε βοηθήσει να ξυπνήσεις πιο γρήγορα.
  • Επένδυσε σε ένα μεγάλο και πολύχρωμο μπουκάλι-παγούρι. Μπορεί να σου φανεί χαζό αλλά βλέποντάς το και μόνο θα θέλεις να πιεις λίγο νερό.
  • Πρόσθεσε γεύση στο νερό σου αν θέλεις κάτι διαφορετικό. Μπορείς να δοκιμάσεις να προσθέσεις μερικά κομμάτια αγγουριού ή λίγες σταγόνες λεμόνι.
  • Κατέβασε μια εφαρμογή για να σου υπενθυμίζει να πίνεις νερό ανά κάποιο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Συνοψίζοντας, το νερό –πέρα από απλά δροσιστικό– μπορεί δικαίως να χαρακτηριστεί και ως σωτήριο. Κρίνεται αναγκαίο για όλα τα ζωτικά όργανα, όπως οι πνεύμονες, το συκώτι, οι μύες, ο εγκέφαλος.Μην ξεχνάς ακόμη ότι και το δέρμα σου χρειάζεται  νερό, ώστε και μόνο με την ιδανικά πλήρη ενυδάτωση του, να μπορεί να δείχνει υγιές και πιο νέο, χωρίς να καταφεύγεις στην αλόγιστη χρήση βιομηχανικών κατασκευασμάτων στην προσπάθειά σου για να το διατηρείς λαμπερό.Επιπλέον, σου δίνει ενέργεια και σε κρατά ενυδατωμένο, ώστε να καταφέρεις να φέρεις εις πέρας όλες εκείνες τις υποχρεώσεις που έχεις μέσα στη μέρα.

Εσύ, λοιπόν, ακόμη να πιεις ένα ποτήρι;