Αν και μπορεί να φαίνεται σαν μια απλή πράξη, το να τρως στο πόδι έχει αντίκτυπο τόσο στην σωματική όσο και στην ψυχική σου υγεία. Σε αυτό το άρθρο θα απαντήσουμε στο γιατί αυτή η φαινομενικά απλή πράξη – το να τρως τα γεύματα σου καθιστός- μπορεί να αποτελέσει ένα καθοριστικό βήμα στη σχέση σου με το φαγητό.

πόδι γυναικα τελικό

1. Ενίσχυση της πέψης

Το να κάθεσαι για να φας είναι κάτι περισσότερο από μια χειρονομία ανάπαυσης- είναι μια επιλογή με γνώμονα την υγεία που μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την πέψη σου. Όταν κάθεσαι για να απολαύσεις το γεύμα σου, βελτιώνετε ολόκληρη τη διαδικασία της διατροφής του σώματός σας. Η πράξη του καθίσματος διευκολύνει μια εστιασμένη και προσεκτική προσέγγιση στη μάσηση, μια θεμελιώδης πτυχή που συχνά παραβλέπεται στη φασαρία της καθημερινής ζωής. Η ενισχυμένη μάσηση, με τη σειρά της, υποστηρίζει τη βέλτιστη πέψη, επιτρέποντας στο σώμα σας να αποσπάσει τα μέγιστα θρεπτικά συστατικά από τις τροφές που καταναλώνετε.

2. Περιορισμός της υπερκατανάλωσης

Σε αντίθεση με την ορθοστασία, όπου μπορεί να αγνοείς την ποσότητα του φαγητού που καταναλώνεις, το κάθισμα δημιουργεί μια άμεση αίσθηση πληρότητας και ικανοποίησης. Όταν τρως “στο πόδι”, με το άγχος να τα προλάβεις όλα, μπορεί να οδηγείσαι σε ακούσια υπερκατανάλωση τροφής. Το φαινόμενο του “τσιμπολογήματος”, που συχνά τροφοδοτείται από το στρες της καθημερινότητας, μπορεί να οδηγήσει σε έλλειψη επίγνωσης του τι καταναλώνεις τελικά, με αποτέλεσμα να τρως περισσότερο από ό,τι πραγματικά χρειάζεται το σώμα σου.

γεύμα τελικό

3. Αυτοφροντίδα

Θεώρησε τα γεύματά σου ως μια ευκαιρία για αυτοφροντίδα. Το γεύμα σε ένα τραπέζι, μετατρέπει την πράξη του φαγητού σε τελετουργικό, μια στιγμή που θα δώσει προτεραιότητα σε εσένα. Η διαδικασία του γεύματος, δεν γίνεται για να καλύψει μόνο τις βιολογικές σου ανάγκες, αλλά και τις συναισθηματικές. Όταν κάθεσαι στο τραπέζι, μοιράζεσαι το φαγητό σου, αλλά και τον χρόνο σου. Είναι μια ευκαιρία να απολαύσεις όχι μόνο τις γεύσεις στο πιάτο σου αλλά και τον χρόνο με τον εαυτό σου και τους γύρω σου. Η βιασύνη, όταν στέκεσαι όρθιος να φας, “στο πόδι”, μετατρέπει αυτή την διαδικασία σε μια ρουτίνα χωρίς ουσία, μια αγγαρεία, κάτι που πρέπει να γίνει διεκπεραιωτικά.

4. Κάθε μέρα έχει σημασία

Όταν επιλέγεις να καθίσεις για να φας το γεύμα σου, παίρνεις μια συνειδητή απόφαση να είσαι παρόν στη στιγμή. H διαδικασία του φαγητού μετατρέπεται σε μια εμπειρία με υφές, γεύσεις και αρώματα. Με το να κάθεσαι στο τραπέζι, δεν καταναλώνεις απλώς φαγητό- μοιράζεσαι το χρόνο και την προσοχή σου, είτε με τον εαυτό σου είτε με τους γύρω σου. Είναι μια πρακτική που υπερβαίνει την πράξη του φαγητού και γίνεται “επένδυση” για μία καλύτερη σχέση με την διατροφή, για μια καλύτερη ψυχολογία και διάθεση.

τελικό 1

Με δυο λόγια

Η φαινομενικά απλή πράξη του να κάθεσαι να φας, δεν είναι τελικά τόσο “αμελητέας σημασίας”.

Ο δρόμος προς την συμφιλίωση με το φαγητό είναι μεγάλος. Ένα ακόμη τεράστιο βήμα για εσένα, είναι πλέον αν αρχίσεις να τρως τα γεύματα σου καθιστός. Είναι σημαντικό πρώτον από άποψη υγείας: βελτιώνεται η μάσηση σου και κατ’ επέκταση η πέψη των τροφών. Eπιπλέον, το να τρως ένα γευστικό φαγητό, κατάλληλα σερβιρισμένο, σε ένα ωραία στρωμένο τραπέζι, είτε αν είσαι μόνος σου είτε με την οικογένεια, είναι μία μορφή φροντίδας του εαυτού σου. Επίσης το “τσιμπολόγημα στα όρθια”, μαζί με το άγχος της καθημερινότητας σε οδηγεί στο να μην κατανοείς καθαρά εκείνη την στιγμή ότι γευματίζεις, να ξεχνιέσαι, να ταράζεσαι και να τρως περισσότερο άθελα σου. Τέλος, δίνεις όντως σημασία σε μία στιγμή της ημέρας σου, χωρίς απλά να βιάζεσαι και να προσπερνάς κάθε τι απλά για κάνεις κάτι άλλο.

Καθώς συνεχίζεις το ταξίδι της συμφιλίωσης με το φαγητό, να θυμάσαι ότι κάθε στιγμή που επενδύεις στο φαγητό είναι ένα βήμα προς μια πιο υγιή, πιο ικανοποιητική σχέση με τη θρέψη.