mental 1

Όλοι ελπίζαμε να μη συμβεί ξανά. Κι όμως ήρθε! Άλλοι νιώσαμε θυμό, άλλοι παράπονο ή και ανησυχία στο άκουσμα της 2ης πανελλαδικής καραντίνας. Μια πανδημία που δυστυχώς καλά κρατεί είναι λογικό και επόμενο να σου προκαλεί άγχος και μεγάλη αβεβαιότητα για το μέλλον. Μπορείς, όμως , να μετριάσεις τα συναισθήματα αυτά. Στο χέρι σου είναι!

Από πλευράς μας, στο προηγούμενο αντίστοιχο άρθρο για την καραντίνα δώσαμε μερικές συμβουλές για τους τρόπους, με τους οποίους μπορείς να αξιοποιήσεις τον ελεύθερο χρόνο που σου προέκυψε. Αυτή τη φορά, λοιπόν , σου έχουμε κάτι διαφορετικό. Στο άρθρο αυτό, θα βρεις συμβουλές που αφορούν τη ψυχική σου υγεία ενόψει της ιδιότυπης και ιδιαίτερης αυτής περιόδου που βιώνουμε για δεύτερη φορά. Αν είσαι παραδοσιακός, πάρε χαρτί και στυλό. Αν είσαι της τεχνολογίας, βγάλε ένα screenshot.

Όπως και να έχει, δώσε προσοχή!

  1. Προσπάθησε να δημιουργείς χώρο και χρόνο καθημερινά για μικρές στιγμές χαλάρωσης και ευτυχίας. Αυτή η συνήθεια θα σε βοηθήσει να ανυπομονείς για την επόμενη μέρα και στιγμή και έτσι δε θα καταλάβεις πόσο γρήγορα περνάει ο καιρός.
  2. Δημιούργησε μια ρουτίνα-καραντίνα. Η έννοια της ρουτίνας, που τόσο απεχθανόμαστε μερικές φορές, έχει και τη θετική της πλευρά και μπορεί να σου φανεί ιδιαίτερα χρήσιμη αυτή τη στιγμή. Πριν ξεκινήσεις, όμως, θυμήσου! Στόχος δεν είναι να ενισχύσεις την τελειομανία σου, αλλά να φτιάξεις μία καθημερινότητα συγκεκριμένη, λογική και πάνω απ’όλα εφικτή και βιώσιμη. Μπορείς, για παράδειγμα, να περιορίσεις τον χρόνο που αφιερώνεις στην τηλεόραση και τα social media. Μπορεί πολλές φορές να σου φανεί πως τα συσσωρευμένα, δυσάρεστα νέα σε μια ήδη επιβαρυμένη συναισθηματικά περίοδο σου ρουφούν όλη την ενέργεια και ρίχνουν αρκετά τη διάθεσή σου.
  3. Κάνε μικρά διαλείμματα για ξεκούραση. Είτε εργάζεσαι από το σπίτι είτε έχεις άλλες ασχολίες, εντός πάντα του σπιτιού, τα διαλείμματα αυτά θα σου φανούν σωτήρια.
  4. Θέσε όρια. Σε συνάφεια με την προηγούμενη συμβουλή , είναι απαραίτητο να διαχωρίσεις τις ώρες εργασίας από τις ώρες χαλάρωσης, για να διατηρήσεις και την ψυχική σου υγεία ακμαιότατη.
  5. Δώσε προτεραιότητα σε δραστηριότητες που σου δίνουν πραγματική χαρά. Αυτή την περίοδο η θετική διάθεση αποτελεί το κλειδί για να μην χάσεις την ενέργεια και τη δημιουργικότητά σου. Χωρίς αυτή τίποτα δε θα ήταν το ίδιο.
  6. Κάνε “unfollow” σε οποιονδήποτε λογαριασμό στα social media σε κάνει να αισθάνεσαι άσχημα για τον εαυτό σου. Μπορείς, όπως προ είπαμε, να περιορίσεις τη χρήση των social media.Όταν, όμως ,τα χρησιμοποιείς , δεν υπάρχει λόγος να αναλώνεσαι σε χαζές συγκρίσεις. Μια “διαγραφή” θα σε βοηθήσει να διώξεις μακριά καθετί συναισθηματικά τοξικό.
  7. Άρχισε να εκφράζεις τα συναισθήματά σου ανοιχτά, χωρίς φόβο. Είτε απευθύνεσαι στην οικογένειά σου είτε στους φίλους σου είτε στο αγαπητό ημερολόγιό σου, σίγουρα θα νιώσεις πολύ καλύτερα από ότι πριν.
  8. Όποτε έχεις την ευκαιρία, μη διστάσεις να στείλεις 6 στο 13033 και να βγεις για περπάτημα, τηρώντας πάντα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για την ασφάλεια τη δική σου και των γύρω σου. Λίγος φρέσκος αέρας θα σου καθαρίσει το μυαλό και θα σε ηρεμήσει.
  9. Δεν είναι απαραίτητο να είσαι συνέχεια παραγωγικός και ενεργός. Κανείς δεν μπορεί να είναι και αυτό είναι απολύτως φυσιολογικό .Μην αισθάνεσαι, λοιπόν, άσχημα αν θέλεις να δεις μια ολόκληρη σειρά μέσα σε 2 μόνο ημέρες. Πάρε απλά ένα ρεπό!
  10. Τελευταία και καλύτερη συμβουλή που θα σου δώσουμε είναι η εξής: Μη θεωρείς τίποτα δεδομένο. Γι’ αυτό, να είσαι ευγνώμων για την υγεία, την οικογένεια και τους φίλους που έχεις. Κι αν δυσκολεύεσαι εσύ ο/η ίδιος/ίδια ή γνωρίζεις κάποιον/κάποια που χρειάζεται τρόφιμα, οικονομική ενίσχυση, ψυχολογική βοήθεια, οτιδήποτε, μίλησε απλά με τον διπλανό σου. Μπορείτε να αλληλοβοηθηθείτε!
self care isnt selfih

Καταλήγοντας, αυτή τη φορά η καραντίνα δεν είναι ίδια με την προηγούμενη. Κι αυτό, διότι δε μας είναι τόσο περίεργο και πρωτόγνωρο να προσαρμοστούμε σε αυτή την ιδιόμορφη πραγματικότητα. Το έχουμε ξαναζήσει, γνωρίζουμε τις δυσκολίες και δεν πανικοβαλλόμαστε τόσο.[Αυτό μπορεί να το καταλάβει κανείς και μόνο από το γεγονός ότι δεν τρέχουμε στα σούπερ-μάρκετ να αγοράσουμε ντουζίνες από χαρτιά υγείας.] Ωστόσο, δεν παύει να είναι μία δύσκολη περίοδος. Γι’ αυτό, αν βιώνεις κάποια αρνητικά συναισθήματα, είναι απολύτως φυσιολογικό-ειδικά φέτος που τόσους πολλούς από εμάς μας κυριεύει ορισμένες φορές το άγχος. Προσπάθησε, λοιπόν, αρχικά να αναγνωρίσεις τα συναισθήματά σου, σε δεύτερη φάση να τα εκφράσεις και, το σημαντικότερο, να παραμείνεις αισιόδοξος/αισιόδοξη και ο καιρός θα κυλήσει σύντομα.