Το να γίνεις γονιός φέρνει απέραντη χαρά, αλλά η εισαγωγή στερεών τροφών στην βρεφική ηλικία μπορεί επίσης να προκαλέσει ένα κύμα ανησυχιών εώς και φόβου. Μέσα στην πληθώρα συστάσεων από παιδιάτρους, διαδικτυακές πηγές, καλοπροαίρετους φίλους και συγγενείς, είναι ζωτικής σημασίας να περιηγηθείς στις πληροφορίες με μια αίσθηση ηρεμίας. Σε αυτόν τον οδηγό, θα αναλύσουμε, με απλά λόγια, τις στερεές τροφές προς αποφυγή στα βρέφη, δηλαδή τους πρώτους 12 μήνες της ζωής του παιδιού.

1

Ζάχαρη

Απέφυγε τα διάφορα σάκχαρα όπως η ζάχαρη, φρουκτόζη, γλυκόζη, μαλτόζη, δεξτρόζη, σουκρόζη και άλλα, κατά τον πρώτο χρόνο της ζωής του βρέφους. Όχι μόνο συνδέονται με τη φθορά των δοντιών, αποτελώντας απειλή για τη στοματική υγεία, αλλά η εισαγωγή σακχάρων στην πρώιμη βρεφική ηλικία έχει επίσης συσχετιστεί με μετέπειτα αύξηση του σωματικού βάρους στην ενήλικη ζωή.

Χυμοί φρούτων

Προτίμησε ολόκληρα φρούτα αντί για χυμούς φρούτων, καθώς παρέχουν βασικές φυτικές ίνες που λείπουν από τους χυμούς. Οι χυμοί με γλυκιά γεύση μπορεί να γίνουν προτιμώμενη επιλογή έναντι του γάλακτος, επηρεάζοντας ενδεχομένως τη διατροφική ισορροπία του βρέφους. Εάν προσφέρεις χυμό, βεβαιώσου ότι σερβίρεται σε ποτήρι και όχι σε μπουκάλι, ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος παρατεταμένης έκθεσης στα σάκχαρα, τα οποία μπορεί να συμβάλουν στην τερηδόνα.

Μέλι

Αν και φαινομενικά αθώο, το μέλι μπορεί να ενέχει κίνδυνο αλλαντίασης λόγω της παρουσίας βακτηριακών σπορίων. Το γαστρεντερικό σύστημα ενός βρέφους μπορεί να δυσκολευτεί να εξαλείψει αυτά τα σπόρια, ιδίως καθώς είναι ακόμη σε ανάπτυξη. Ως εκ τούτου, είναι καλύτερο να αποφύγεις το μέλι κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους.

meli teliko

Αλάτι

Κράτησε τη διατροφή του βρέφους σου απαλλαγμένη από πρόσθετο αλάτι κατά τους πρώτους 12 μήνες. Τα ανώριμα νεφρά ενός βρέφους μπορεί να υπερφορτωθούν από το υπερβολικό αλάτι, καθιστώντας μια διατροφή χωρίς αλάτι την ασφαλέστερη επιλογή κατά τη διάρκεια αυτού του κρίσιμου αναπτυξιακού σταδίου.

Φρέσκο αγελαδινό γάλα

Το φρέσκο αγελαδινό γάλα έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε σίδηρο, οδηγώντας ενδεχομένως σε ανεπάρκεια σιδήρου στα βρέφη. Επιπλέον, η υψηλή περιεκτικότητά του σε κορεσμένα λιπαρά και μέταλλα δεν είναι ιδανική για την υγεία τους. Η συγκεκριμένη και περιορισμένη πρόσληψη πρωτεϊνών που συνιστάται για τα βρέφη μπορεί εύκολα να ξεπεραστεί με το αγελαδινό γάλα, γεγονός που καθιστά σκόπιμο να περιμένεις μέχρι αργότερα για την εισαγωγή του.

Φρέσκο κατσικίσιο γάλα

Το φρέσκο κατσικίσιο γάλα μπορεί να οδηγήσει σε ηλεκτρολυτικές διαταραχές, μεταβολική οξέωση και αντιγονικότητα στα βρέφη. Είναι ιδιαίτερα υψηλό σε νάτριο (50mg Na ενώ το μητρικό γάλα έχει μόλις 17 mg), επιβαρύνοντας την διατροφή του βρέφους. Επιπλέον, είναι εξίσου πλούσιο σε πρωτείνη, κάτι που δεν θέλουμε για τους ίδιους λόγους που αναφέραμε και στο αγελαδινό

Τρώει με ασφαλή τρόπο το παιδί σου;

Η εξασφάλιση ασφαλούς διατροφής για το βρέφος είναι υψίστης σημασίας. Καλό θα ήταν να επιβλέπεις πάντα το παιδί σου κατά τη διάρκεια του γεύματος, διασφαλίζοντας ότι κάθεται σε κατάλληλο κάθισμα για να αποφύγεις κινδύνους πνιγμού. Κατά την εισαγωγή στερεών τροφών, εξέτασε την υφή. Αναρωτήσου: Λιώνει εύκολα; Είναι αρκετά μαγειρεμένο; Μπορεί να πολτοποιηθεί; Είναι μαλακό; Να προτιμάς τρόφιμα όπως καλά μαγειρεμένα λαχανικά, ώριμα φρούτα και ψιλοκομμένα δημητριακά για να ελαχιστοποιήσεις τους πιθανούς κινδύνους πνιγμού. Με τις παραπάνω προφυλάξεις, προσθέτεις ένα επιπλέον επίπεδο ασφάλειας στην σίτιση του παιδιού.

τελικο

Με δυο λόγια

Η βρεφική διατροφή μπορεί να γίνει ένα συγκλονιστικό ταξίδι, όπου θα μάθει και σε εσένα τον ίδιο πολλά… Οπλίσου με γνώσεις, ενημερώσου πριν επιλέξεις για το παιδί σου. Ως διατροφολόγος, είναι σημαντικό να τονίσω ότι ο θηλασμός ή η διατροφή με γάλα παραμένει η κύρια πηγή διατροφής κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους, παρέχοντας απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για τη βέλτιστη ανάπτυξη και εξέλιξη του βρέφους.

Διαβάστε επίσης:

Διατροφή στο νηπιαγωγείο